tisdag 11 februari 2014

Bingo och cittra

Efter träningen i dag, var jag och maken och hälsade på svärmor. Hon var riktigt pigg och verkar finna sig i att vara på Limsjögården. I alla fall nu när hon vet när hon får åka hem. När hon var i Mora och allt var lite osäkert med hennes hälsa, så ville hon bara hem och pratade om det varenda gång vi var dit. Det händer nog lite mer sociala saker på Limsjögården också. Hon var på Bingo häromdagen och vann choklad kakor och när vi satt hos henne idag, så var det dags för gymnastik. Det är nog trevligt när det händer lite saker runt omkring.
Händer saker gör det också på Björkbackens ålderdomshem. i dag var det Trivselträff med kaffe och doppa. Som underhållning var Rättviks PRO där och spelade cittra.
I ärlighetens namn måste jag tyvärr säga att jag blev lite besviken. Jag tycker cittror hör ihop med läsarsånger, men här spelades och sjöngs moderna låtar en del med omgjorda texter om hur det är att bli gammal. Det visste nog varenda en som var där och jag tror att de hellre hade klämt i med "Pärleporten" än en låt från Mama Mia.
Jag ska inte klaga. Det här gjordes för de gamla och jag är säker på att de tyckte det var kul bara att få sitta tillsammans och fika - någonting som inte sker varje dag.

  • "Så låt oss göra gott mot alla medans det finns tid." Bibeln
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar