lördag 15 februari 2014

OS dramatik

I dag satt jag och skrek framför TV:n. Det händer inte ofta, men när Charlotte Kalla på slutet av sista sträckan i damstafetten, knappade in - och gick om Finland och Tyskland, ja då kunde jag inte hålla mig. Det var så spännande och hon var så duktig. En riktig Bragdtjej!
Fin och duktig tjej
Annars har jag hållit mig ganska lugn måste jag säga. Jag var i blomrummet och planterade om en del pelargoner, klippte ner och tog skott. När jorden tog slut så fanns det inte så mycket mer att göra. Måste köpa en säck nästa vecka.

Nu yr snön utanför fönstret och det är ett riktigt skitväder. Skönt att få vara inomhus. Skönt att få vara hemma tycker nog svärmor också men man kan ju börja undra lite över viss sjukvård.
När maken och hans syster kom till sjukstugan i går, så var hon så törstig. Hon fick vatten att dricka, men när de kom till Tibble nån timme senare så var hon lika törstig. Då började maken ana oråd så han tog ett blodprov på henne och det visade sig att hennes socker var skyhögt.
Om hon varit på sjukstugan i drygt en vecka så borde de ju nån gång ha tagit sockerprov på henne eftersom det inte alls var länge sedan som hon fick sluta med insulinsprutor. Nu fick hon åka till sjukstugan igen för ett besök och för en spruta och så får hemtjänsten börja ge henne igen - varje dag.
  • "Lita hellre på en ädel karaktär, än en svuren ed." Solon 638 f. Kr - 559 f.Kr. Grekisk diktare och en av Greklands sju vise.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar