torsdag 6 februari 2014

Längtan

I dag blev det äntligen av. Städning av huset. Jag har gått och gruvat mig flera dagar men så passade det så bra att maken åkte till Församlingshemmet och åt gröt (tillsammans med andra Siljansnäskarlar) och då passade jag på.
Jag stökar runt med så många saker när jag börjar städa så därför är det skönast att vara ensam hemma. Det är blommor som ska ses över, mattor ska skakas grejer som ska flyttas och lite allt möjligt smått och gott. Jag hann precis bli klar och satt med nybryggt kaffe när han kom hem. "Tajmat och klart, in i minsta detalj" som Sickan skulle ha sagt.

Jag kokade en fantastiskt god Blomkålssoppa som vi åt till lunch. (Jodå, det var Per Morbergs recept), sen åkte vi till Tibble, handlade och städade där och så åkte vi vidare till Limsjögården där svärmor för tillfället bor. Vi fikade nere i deras "kafé" tillsammans med andra gamlingar och hade en riktigt trevlig stund. Svärmor har varit hemifrån i 3 dagar och nu tycker svärfar att det är dags för henne att komma hem till honom igen. Han sover gott på nätterna när hon är bort men han tycker det är tråkigt på dagarna. Nu blir hon på Limsjögården, i alla fall till på måndag, så då har han i alla fall fått sova på nätterna i 1 vecka i sträck, sen får han väl försöka att få dagarna att gå. Han har ju i alla fall TV:n.
  • Längtan ut är inte så stark som längtan hem." Peter Egge  1869 - 1959. Norsk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar