fredag 14 februari 2014

Lunchbesök

Maken åkte till Leksand i förmiddags för att vara med på ett möte tillsammans med sin syster, mamma och sjukvården. Själv stannande jag hemma och lagade mat. I bland är det skönt att veta vad man ska ha för mat nästa dag, och gör man lite i förväg så är det ju klart. Bara att värma och koka potatis eller vad man nu vill ha till.
I dag blev det Italiensk kålpudding och sen fixade jag till en marinad i vilken jag la revbensspjäll som ska ligga och mojja till sig över natten. Precis när jag skulle sätta mig att äta, så kom dottern förbi med ovanstående vackra tulpanbukett och en påse med praliner. Tack så hemskt mycket Kristina!!
Hon åt lite mat tillsammans med mig och så fick hon passa på att kela lite med katten Nils som nu under vintern är lite dryg och inte vet vad han vill. Jag tror att det beror på att vi stängt av övervåningen. Han känner sig inte riktigt hemma nu och varje dag så sitter han och skriker utanför den stängda dörren så vi får öppna och låta honom gå in och kolla igenom de två rummen. Sen är han ganska nöjd. Den första april tänkte jag att jag skulle öppna upp på riktigt igen. Då ska han väl bli nöjd.
Hade också tänkt gå ut i blomrummet och fortsätta att klippa ner pelargoner men det kan vänta till i morgon.
Precis när jag satte mig vid dator för att skriva, så kom den här bilden upp. Snart så mina vänner, så kan vi njuta av syrendoften.
  • "När det som inte är möjligt händer, då säger vi att det är absurt. När det som är möjligt inte händer, då säger vi att det är typiskt." Gabriel Laub 1928 - 1998. Polsk journalist satiriker och aforism-författare
Vi hörs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar