tisdag 4 februari 2014

Ny kunskap

Tänk att vissa dagar då är det precis som när man arbetade. Fullt upp hela dagen. Idag har det varit en sån dag. Klockan ringde 7 klockan och så blev det träning inne i Leksand. Därefter full fart mot Siljansnäs och upp till Björkbacken där vi hämtade boende till den stora lokalen där vi alla hade gymnastik. Efter den halvtimmen, så var det dags för frågesport. Jag fick idag bland annat lära mig att en av öarna i Byrviken heter "Börran".
"Storöna" och "Lissöna" kände jag till men "Börran" hade jag aldrig hört talas om.
Kan det vara Börran som ligger strax söder om Lissöna tro?
Efter det att de gamla fått komma tillbaka till sina rum, så var det dags att göra ett kort besök hemma i Hansgården för att få i sig lite yoghurt. Klockan 13.30 var det så dags att åka tillbaka till Björkbacken där Leksands kommun bjöd alla frivilligarbetare, på kaffe och smörgåstårta. Vi åt en fantastiskt god smörgåstårta - med räkor, lax och skinka gjord på Mårtas fick jag höra - och så pratade vi en hel del. Till slut fick vi alla en lunchkupong utställd på Tegera arena. Ett mycket fint initiativ av kommunen tycker jag, och det känns bra att vårt arbete uppskattas.
Ja det var den tisdagen det.  Pensionärsarbete från kl. 7 - 16. Nu känns det bra att bara få vara.



  • "Jag strosar omkring och väntar på min själ." Walt Whitman 1819 - 1892. Amerikansk diktare och journalist.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar