måndag 17 februari 2014

Solsken

Vilken fantastisk dag vi har haft här i Almo. Sol hela dagen, det är vi inte bortskämda med.
Vi hade årsmöte i kyrkans syförening i dag. Det går ganska lugn tillväga och eftersom jag oftast blir vald till mötesordförande, så kan jag  försöka se till att mötena inte utmynnar i allmänna diskussioner mellan de fasta punkterna. Nej jag tycker om korta koncisa möten. Allmän diskussion det kan man ta efteråt.
De enda punkterna där vi behövde diskutera lite var väl under punkterna: Fördelning av gåvor till olika ändamål, och övriga frågor där vi pratade en del om syföreningens fortsatta verksamhet om man ska sälja nuvarande församlingshem. Just den frågan lade vi på is tills dess att vi vet lite mer vilket förmodligen kan bli när vi börjar höstterminen den 15 september.
Fördelningen av gåvor är ju en punkt där man kan känna stor tacksamhet till alla som köpt lotter och som handlat på vår auktion. Vi som tillverkar alstren, tycker att det är så trevligt och kul så vi gör det med glädje. Vi bestämde att skänka 5000 kronor till 5 olika organisationer:

  • Läkare utan gränser
  • Min stora dag (hjälp till svårt sjuka barn som gärna önskar sig nån speciell upplevelse)
  • Barncancerfonden
  • Läkarmissionen - Akuthjälp Syrien
  • Svenska FN-förbundet - Stoppa barnäktenskap
Efter mötet bjöd husmor Eva på smörgåstårta och fika. Gott!

Väl hemma så tänkte jag ta en promenad i solen men eftersom det verkar som vi haft besök av en hankatt inne på vår veranda, så var den i större behov av städning än jag av en promenad.
Nu är den nystädad och nysprayad, vatten med ättika ska visst vara effektivt. Vi får se. "Frosten" på fönstren är borttorkad och hjärtana på ytterdörren har fått lite mer vårlika band än de röda som satt där förut.

  • "Om man tänker efter en stund så kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut."  Nalle Puh (A.A. Milne 1882 - 1956. Brittisk författare
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar