onsdag 10 april 2013

Ytterligare en utflykt

Jaha, idag blev ytterligare en tur runt i omgivningarna. Vi var till residensstaden Falun. Inte till residenset dock, med däremot till lasarettet. Maken skulle fotografera sina ögonbottnar. Jag följde med för att se till att butiken Plantagen inte går i konkurs.
Vi satt utanför gamla Dalaregementet på parkeringen och drack kaffe och medhavda smörgåsar, sen åkte jag och släppte av maken vid lasarettet och for iväg till lite shopping.
Jag köpte några örtkryddor. De jag köpte har jag försökt dra upp från frö men misslyckats med: Rosmarin, Koriander, Citrongräs och Salvia. Ni ska de få stå här hemma i blomrummet för att senare få flytta  ut i den odlingskrage där kryddorna växer.
Blandade örtkryddor
Jag köpte några sättpotatisar av sorten "Amandine" en fransk tidig jättefin matpotatis, 3 små blommande kaktusar till barnbarnen, en Ampelfackla och en Vårkaktus. Sen blev det planteringsjord och blomsternäring.
Ampelfackla
Ytterligare ett besök var planerat och det var på ICA Maxi, men bara för inköp av mat, specerier och mejeriprodukter.
När vi åkte hem så åkte vi över Borlänge och tittade på IKEA:s byggnad samt den stora byggnad som vuxit upp bredvid. Oj, vad det har förändrats. 3 nya höga hyreshus har också kommit upp strax bredvid där jag gick mitt första år i skolan, men det är ju så himla många år sedan så det har varit flera andra hus där i mellantiden.
Det är två stora byggnader som "ploppat" upp
  • "Jag tänker aldrig på framtiden, den kommer ändå till slut". Albert Einstein. 1879 - 1955. Tysk fysiker och nobelpristagare 1921
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar