torsdag 11 april 2013

Försöka och försöka

Paprikaplantor
Tomatplantor

Hjälp, nu börjar det bli fullt ute i blomrummet. Jag skolade 3 sorters tomater i dag så nu börjar det bli små krukor både högt och lågt.
Om alla plantor tar sig, så kommer jag att kunna sälja på byloppiset den 8 juni. Det kan ju vara kul att se om det är nån som vill köpa sånt.
Tomat "Moneymaker" frukterna växer i
klasar 

Tomat "Gartenperle" bra till fönsterlådor
eller amplar
Tomat "Balcony Yellow också
den här odlas med fördel i ampel
Dom här sorterna ser det ut att bli fina plantor från, sen har jag ett par Paprikasorter som jag kanske också ska sälja av det är:

Paprika "Ingrid"
Paprika - gul
Som ni ser så har jag lite och pyssla med. Det finns emellertid ett litet smolk i bägaren och det är att jag ännu inte fått mina fina grekiska frön från blomman Cosmos, att gro. Vill påpeka ordet - ännu - för jag ska prova ytterligare en gång.

  • "Försök, försök, försök och fortsätt försök, är regeln som måste följas för att bli expert på något". W. Clement Stone 1902 - 2002. Amerikansk affärsman och filantrop.
Vi hörs!







1 kommentar: