tisdag 9 april 2013

Ledig förmiddag med sprängningshot

I dag har jag och maken varit på utflykt. Till Torrberg och Mora. Det var fullbokat på dagens träningspass och direkt efter träningen skulle jag ha varit med väntjänsten på Björkbacken, men där har man drabbats av magsjuka och ställt in alla aktiviteter, så blev det en "tom" förmiddag.
Jag behöver ett par nya sommardäck och maken behöver ett nytt pass, så då passade det bra att fixa det idag.
Sommardäcken ska ju på om några dagar och vi brukar köpa däck i Torrberg där det finns en försäljare som har mycket humana priser.
Pass måste man ju ha, och lika bra att beställa ett när tillfälle ges, så man inte står där nån dag innan avresa. Vi kom fram till polisstationen i Mora bara för att se att det var avspärrat. "Vi har fått in ett bombliknande föremål" sa personalen som fick stå utanför, insvepta i filtar mot kylan. De väntade på nån som skulle komma och ta hand om det. Jag och maken tog en fika, sen vände vi kosan hem mot Almo igen - med oförrättat ärende.
På eftermiddagen var jag och fick massage på min axel som nu har blivit mycket, mycket bättre. Nu gäller det att fortsätta med de rörelser som jag blev visad av doktorn, men träningen jag går på 2 ggr i veckan är också inriktad till en del på just armarna. Annars är det fokus på lår, knän, mage, rygg OCH balans. En nog så viktig sak i den ålder som vi är i.


  • "Vill du få något sagt - be en man. Vill du få något gjort - be en kvinna". Margaret Thatcher 1925 - 2013. Brittisk politiker och Storbritanniens första kvinnliga premiärminister.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar