måndag 8 april 2013

Näsblod

Dagen började så mysigt. Katten Nils låg mellan mig och maken, uppe vid huvudkudden, och spann så skönt. Solen sken in genom fönstret och det kändes härligt att inte behöva gå upp och åka till jobbet. Klockan var bara 6. Efter en stund gick maken upp, och jag tänkte att "han kan gott få sätta på kaffepannan innan jag går ner". En kort stund senare så känner jag att det rinner ur min näsa så jag sträcker mig efter en näsduk och då ser jag att det är blod. Inte lite blod, utan massor. Näsduken var genomblöt på en kort stund. Nattlinnet fick ta emot en hel del tills jag hann ner och fick tag på en handduk. Så där höll det på i en halvtimme. Jag som aldrig blött näsblod och här var jag nu och det fullkomligt rann ur näsan.
Sitt lätt framåtböjd och tryck ihop de mjuka
delarna precis framför näsbenet
Det var 8 minuters väntetid hos sjukvårdsupplysningen på telefonen, så jag gick in på deras hemsida istället för att leta mig fram till en behandlingsform. Och tänk att jag hittade ett knep. "Spraya nässpray på en bomullstuss, och stoppa upp den i näsborren". Voila, efter 3 tussar med nässpray, så slutade det.
Varför det började? ja det får vi väl leta efter på någon annan sida. Internet är fantastiskt, lite opersonligt kanske men svar det får man i alla fall - på mindre än en sekund.


  • "Är det inte det ena så är det det andra sa flickan, blödde näsblod".
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar