fredag 12 april 2013

Torsk och Grekland

Nu har det gått en vecka igen. Jag säger då det. Det går fort när man har roligt.
I dag har jag bokat vår årliga resa till Grekland. Det blev ön Thassos, samma som förra året. Det kändes extra skönt att göra det idag när det var mulet ute och det känns i luften att det är snö på gång. Nu får man titta på bilder och se fram emot resan.
"Vårt" hotells trädgård
Apropå Grekland, idag tömde jag och maken den där lilla flaskan Retsina som jag tog upp från källaren förut en dag. Gott var det men visst är det godare när man får det på plats - utomhus i värmen och med vågbrus i bakgrunden.
I väntan på mat och dryck
Vi drack den till vår lunch. En lite vidlyftig , men god lunch. Jag läste ett recept i en bilaga till tidningen Land. Det var ugnsbakad torsk med en sås av bacon, kantareller och lök som först var stekt och sedan kokt i rödvin. Till detta så var det potatis- och jordärtskockspuré. Jättegott faktiskt - och lite ovanlig blandning, men, som nån har sagt i programmet "Halv åtta hos mig" - "det gifte sig så bra med varandra".

  • "När jag drömmer om att bli rik, vet jag att jag inte är riktigt frisk". D.H Lawrence 1885 - 1930. Brittisk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar