måndag 29 april 2013

Tänkvärt

Efter lunchen idag åkte jag in till Leksand och apoteket. Jag skulle hämta medicin åt min svärfar så skulle jag åka och lämna den och därefter handla lite mat. Radion var på. Lotta Bromé "Efter tre". Dagens gäst var Kristian Gidlund. En ung man som är döende i cancer. Han pratade så otroligt bra trots "svåra" frågor. Jag blev sittande på torget i bilen och lyssnade, och jag var riktigt tagen när inslaget var slut. Vilken kille! Jag såg honom på Gävle/Dalas nyhetsprogram för ett tag sedan också. Han har precis givit ut en bok utifrån den blogg som han började skriva när han fick sitt cancerbesked. Boken heter "I kroppen min - resan mot livets slut och alltings början".
Ojojoj vad mycket man har att vara tacksam för.
Kristian Gidlund Foto: Malin Sydne
Kristian Gidlund (bild Malin Sydne)
I dag är jag bland annat tacksam för att det kommer så fint regn. Det hjälper till att dra tjälen ur marken och det hjälper gräset att grönska. Annars så är det väl helst sol som man önskar sig.
I morgon fyller kungen år och jag ska träna och sen blir det väntjänst.


  • "Den vackraste gåvan som människan fått, är förmågan att känna glädje". Luc de Clapiers Vauvenargues 1715 - 1747. Fransk militär och essayist.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar