onsdag 24 april 2013

Insjön tur och retur

Gråkallt. Jag hade tänkt att jag skulle vara utomhus i dag, och rensa bort gammalt gräs och snygga till rabatterna lite. Men jag började med att måla ett av fönstren i sovrummet. Det blev inte gjort när   vi målade rummet eftersom det var kallgrader utomhus. Det kändes nästan som kallgrader i dag också, så det blev bara träet runt 1 ruta. Nu väntar jag tills det blir skönare, men det värsta är ju att då vill man vara utomhus...ja,ja det blir väl alltid någon råd med det.
När jag höll på med fönstret, så såg jag en sak som jag sett lääänge men inte tagit riktigt tag i. Det  fattas delar till persiennerna och inte bara i det rummet, utan nästan i alla fönster där vi har persienner. Det är såna här stänger som man vrider persiennen i rätt läge med och så en hållare där man sätter fast den här stången.
Ner till datorn och kolla: Clas Olsson. Jodå mycket riktigt det fanns att köpa där, så efter lunchen for vi till "affären där män blir pojkar" - Clas Olssons i Insjön.
Ja vi fick i hop en del smått och gott och efteråt så bjöd makens kusin Christer på kaffe. Han hade sitt barnbarn Theo på besök och han hade tre kramar över - sa han, så han delade ut dom till mig, maken och till sin farfar Christer. Jättegulligt.
3 maskiner tvätt blev tvättade och allt hänger utomhus. Bra torkväder är det i alla fall. Nu ska jag baka frukostbröd så vi har nåt till frukosten i morgon bitti.

  • "Lyckliga människor räknar inte flyende minuter". Kinesiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar