tisdag 23 april 2013

Hantverk och åska

Trädgårdsarbetet börjar att pocka på så smått. Än är det lite kyligt, men man kan ju börja med att klippa ner gammalt gräs och lite annat smått och gott.
Efter träningen och en del ärenden och ett besök hos min väninna Aina, så åkte jag och klippte lite sly-pinnar. Sen tog jag och gjorde stöd åt mina pioner. De är inte så vackra, men när pionerna kommer upp, så syns dom inte utan är bara till stöd.

Det kom en uppfriskande regnskur så jag ställde ut mitt Hakonegräs, det mår nog bättre ute än inne nu. Det tål också frost utifall det skulle bli  nån kallgrad.
Jag hängde också ut min Bouganvillia. Den ser för besvärlig ut och jag vet inte om den har klarat vintern. Nu får den hänga ute så länge det är frostfritt, men kryper termometern neråt ja då får den väl flytta in igen.
Det limegröna Hakonegräset har kommit bra.....
....däremot Bouganvillian ser besvärlig ut
Jaha, nu åskar det också. Årets första åskväder. Inte så mycket men nog mullrar det.

  • "Gör det du kan med det du har, där du är". Theodore Roosevelt 1858 - 1919 Amerikas 26 president.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar