fredag 26 april 2013

Skön morgon

I morse vaknade jag klockan 5 av Koltrasten. Det var så härligt, solen sken och jag hade det så skönt i sängen med katten Nils liggande bredvid mitt huvud. Jag är ganska trött på morgnarna så jag låg kvar i godan ro. Det var egentligen träning i dag, men jag avbokade tiden igår eftersom jag insåg att jag måste ta itu med lite städning och så ville jag måla klart det stora fönstret i sovrummet, Det visade sig emellertid att det fortfarande är för kallt. Grundmåla går bra, men den tjockare täckfärgen blir seg som sirap så det får vänta ett tag till.

Jag beställde en ny tvättmaskin. Det blir en toppmatad Cylinda på 6 kg. Har jag tur så får jag den på måndag eller tisdag.
Tittade just i almanackan. Det är snart 1:sta maj! Vart har tiden tagit vägen och framför allt; vart har värmen gömt sig någonstans?
Känner att jag måste få ut lite växter till växthuset snart. De håller på att växa mig över huvudet, men det har jag bara mig själv att skylla på. Varje år så bestämmer jag mig för att inte ha så mycket, men det har jag glömt bort när våren börjar närma sig.


  • "Passa på och njut nu, säger folk ibland. Men så snart man anstränger sig för att njuta, upphör njutningen". Carl Hammarén 1922 - 1990. Svensk journalist och aforistiker.
Vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar