lördag 13 april 2013

Bra prylar


För ett par år sedan, så hade Granngården en diskborste som julklappstips. Man bedyrade att den dyra borsten skulle hålla 1 år och kanske mer. (jag tror den kostade 54 kronor) "Fy så äckligt" tänkte jag men personalen sa att det var bara att lägga den i diskmaskinen med jämna mellanrum, så skulle den bli ren.
Jag köpte en till maken och han köpte en till mig - som julklapp åt varandra.
Detta skulle visa sig vara en av de bättre köksprylsinvesteringar som jag nånsin gjort. En vanlig diskborste får man slänga efter ca 1 månad men den här håller allt som lovats. På 2 år är jag nu inne på min 3:dje borste. 1 av dem som jag kasserat, använder jag fortfarande, men nu till blomkrukor och sånt. Den håller formen, och 1 gång i månaden, så får den åka med i diskmaskinen.
Nu har jag köpt en till pryl till köket. En potatisskalare. Det kan vara nog så svårt att få tag på en bra sån. En som ligger bra i handen och som skalar tunna skal. Detta är en laserslipad skalare som ska kunna skiva allt från rotfrukter till kiwi, sparris och tomat. Jag har bara provat den på potatis än, men den var riktigt bra. Den kostade 39 kronor. Kan också den visa sig vara en finfin investering.
Vardagsprylar som håller vad som lovats
Jag och maken blev bjudna på lunch hos sonen med familj och efter det så blev det en hemlig resa. Vi for till Rättvik och där blev det först fika på Fricks konditori och sedan blev det en match i bowlinghallen. För maken var det första gången och han tyckte det var riktigt trevligt. Ja, det tyckte jag också naturligtvis. Det roligaste var nästan att se barnbarnens kroppsspråk.
Här gick det bra!

Här gick det inte så bra
Många olika klot fanns det att välja på
  • "Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv". Sören Aabye Kierkegaard 1813 - 1855. Dansk filosof och teolog
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar