onsdag 3 april 2013

Leksands IF

Ja, jag kan ju inte låta bli att skriva några rader om vårt ishockeylag. Det var ju fantastiskt spännande de sista matcherna innan det blev klart att de får gå upp i Elitserien.
Jag har varit LIF-fan ända sedan jag bodde i Borlänge. Vi åkte upp till Leksand när det var hemmamatcher och jag minns att kön av bilar som var ute i samma ärende, brukade börja runt Mellstabron utanför Borlänge. Gamla vägen genom Häradsbygden (jodå jag är så gammal) såg ut som en orm av bilar som sakta rörde sig framåt och väl inne i Leksand så rådde djungelns lag när man såg en lucka att parkera i.
Ungefär så här såg det ut när man var på hockey förr
När jag bott i Leksand nåt år, så kom man igång med "taknatta", festligheter i hela Leksandsnoret där överskottet gick till ett tak på hockeyplan. Så småningom blev det en hockeyhall.

Tommy och Christer Abrahamsson
Back resp. målvakt I LIF
Mats Åhlberg leksand 75
Mats Åhlberg
Forward
Olle Mapa Sjögren
Forward
De här killarna är ju bara några av LIFs många duktiga spelare. Nu hoppas vi att LIF får spela i Elitserien i många år, för visst drar det folk till Leksand samtidigt som det också händer lite i bygden. Jag säger som många andra: LTJD - Leksing tills jag dör!

  • "Dansa som en fjäril och stick som ett bi". Muhammad Ali. Amerikansk boxare
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar