söndag 14 april 2013

Rengöring och främmande

Jag fick för mig i morse att jag skulle städa duschrummet ordentligt. Jag började med att plocka bort en massa prylar och sen att spraya på rengöringsmedel inne i duschen. En sak kan jag då direkt säga "Reklamen ljuger"! Har ni märkt vad lätt det ser ut i TV? Spraya på, låt verka en stund, sen är det bara att skölja med vatten och vips...så är det rent och snyggt. Ljug, ljug och åter ljug. Nog fick jag ta en borste och borsta på väggarna för att få bort tvål- och kalkrester.
Nåja det är gjort nu i alla fall. Fönstret blev bara torkat på insidan för det blåste så kallt ute så jag var rädd att dra på mig en förkylning. Nya gardiner kom i alla fall upp och det luktar så rent och fräscht. Riktigt skönt.
Lite blommiga gardiner kan ju kanske pigga upp

Blev nästan lite panik ett tag där eftersom jag fick besked om att det skulle komma främmande på eftermiddagen, men med den rutin som en husmor har (lite ironi), så fixade det sig. Jag och maken hann äta lunch i godan ro och gästerna fick nybakad mjuk pepparkaka  till kaffet.

Ja, den utlovade vårvärmen vet jag inte vart den blev av, den orkade nog inte så långt norrut.
Såg i alla fall en trana som flög över gården i går så vissa tecken tyder på att den kanske är på väg trots allt.

Trana (Grus grus)
  • "Övertro är svaga själars religion". Edmund Burke 1729 - 1797. Engelsk politiker, författare och filosof
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar