söndag 7 april 2013

En liten Jansson

I går kom det första bakslaget. Snön fullkomligt vräkte ner på eftermiddagen. Som tur var så höll det inte på så länge, men det blev i alla fall lite vintrigt ute och när det ännu lite senare sprack upp och solen tittade fram en stund - så var det sagolikt vackert ute.
Nu har det smält bort och man kan ju hoppas att det tog lite av den gamla snön med sig också.

Jag glömde helt bort att göra Janssons Frestelse under påskhelgen, men i går eftermiddag så tog jag och fixade till en liten en. Jag kände att jag skulle fira min väldiga travvinst - 7 rätt på V75. Den inbringade hela 330 kronor! Nåja det är ju bättre än ingenting.
Janssons Frestelse á la Per Morberg

Jag tog fram en flaska Retsina att dricka till, men det blev vatten i stället. Jag kom på att det nog var lite för tidigt att somna i stolen framför TV:n klockan 18. Nu får vi ta den vid ett senare tillfälle i stället. Den som spar han har.
Retsina. Inköpt i Grekland
Har skolat lite plantor idag som nu får stå ute i blomrummet. Hoppas bara att mössen låter dem vara i fred. Maken får sätta upp lite fällor. Dom är lite ställda på att beta av de späda plantorna men som tur är så har de inte gett sig på tomatplantorna - än.
  • När du ger goda råd, försök att hjälpa, inte behaga din vän". Solon 638 f.Kr - 559 f.Kr. Arkont (den högste ämbetsmannatiteln) i Athen, diktare och en av de sju vise i Grekland.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar