fredag 19 april 2013

Strömavbrott

I natt var det strömavbrott. Ganska länge också. Jag och maken vaknade av att katten Nils satt och jamade. Maken provade att locka upp honom i sängen, men det gick han inte på. Han skulle ut.
Jag hörde hur maken trevade sig fram. Det var mörkt. Kan ni förstå att det blir så infernaliskt mörkt vid ett strömavbrott. Inte den minsta lilla ljusglimt någonstans. Till slut såg jag ett ljussken nerifrån så då passade jag på att gå upp och besöka toan. När jag gick upp så tog jag med mig en pannlampa utifall att. Klockan 7, så hörde jag hur det pep till i telefonen. Då kom strömmen tillbaka och då var det också dags att kliva upp. Nu ska vi i alla fall investera i varsin liten ficklampa som ska stå på våra nattygsbord. Det kommer säkert att hända igen.
Sandboll
Först lyfta, sen räta upp med bollen
över huvudet och sen kasta.
Tränaren Fredrik var riktigt på tårna i dag. Han drillade oss i det rum som vi kallar för tortyrkammaren. 6 pass i roddmaskin, 6 pass på cykel, 6 pass att kasta en 10:kgs sandboll och till sist 6 pass att kliva upp och ner på en pall. Vi var riktigt möra efteråt. Sandbollen är riktigt tuff.
Men efter en dusch och en kopp kaffe, så var man ganska nöjd med sig själv och åkte hem till Almo.

Efter vägen så såg jag hur det porlade i diket och här hemma så drillade storspoven så härligt över åkrarna. Nu har våren kommit!
Storspov (Numenius arqeata) världens största vadare.
  • "Det finns inga främlingar, bara vänner som vi inte känner". Samuel Pepys 1633 - 1703. Engelsk ämbetsman och dagboksförfattare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar