torsdag 25 april 2013

Maskinhaveri

I dag gick min tvättmaskin sönder. Jag har faktiskt haft det på känn ett par veckor och i dag så var det ett faktum. Motorhaveri. Nu har jag tittat på nya maskiner och jag har bestämt mig för att det blir en toppmatad. I dag har jag en frontmatad och en torkrumlare ovanpå, men jag har bestämt mig för att slänga i väg tumlaren. Jag använder den väldigt sällan och enligt elektrikern så är en gammal torktumlare en brandrisk samtidigt som den är väldigt dyr i drift.

En toppmatad tvättmaskin har idag lika stor kapacitet som en frontmatad. Samtidigt tar den mindre plats och enkel att flytta om man behöver torka under och bakom den.

Hade besök av barnbarnen Noah och Yavanna en stund på eftermiddagen. Dom lekte med såpbubblor en stund tills Noah ville hem. Då ville Yavanna till hönsgården för att bära en höna, men efter att tuppen spänt ögonen i henne och gjort rusningar mot hennes rygg (när hon jagade hönsen), så bestämde hon sig för att gå runt och bära en mycket beskedligare tupp, nämligen den fina av plåt som jag har. Han var då snäll i alla fall och han stod alldeles stilla när vi förlustade oss med en liten skål med glass.
  • "Ingen flygande maskin kommer någonsin att ta sig från New York till Paris". Orville Wright 1871 - 1948. Flygpionjär
Vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar