lördag 27 april 2013

Blomman från Thassos

Dagen har tillbringats till största delen ute i mitt blomrum. Jag har gått igenom pelargonskott och planterat en del tomater. Jag har ju sått ampeltomater, så nu har jag planterat amplar åt mig och åt sonhustrun. Då fick jag i alla fall undan några pytsar från bordet.
Jag kunde också glädjas åt att 1 frö av Cosmos-blomman från Grekland nu äntligen har grott. Nu sådde jag de andra också.
Pelargonskottet från Thassos har nu börjat blomma. Den är riktigt fin med laxrosa marmorerade kronblad.
Pelargon från Thasssos i Grekland
Lite städning på veranda och gård har det blivit men det är fortfarande riktigt kalla vindar. Däremot i lä är det skönt. Jag satte mig i korgstolen på verandan efter lunch och somnade nästan till. 
Nu ska vi snart äta Janssons frestelse. Den står i ugnen och det börjar lukta så gott. Sen blir det trav på TV. Maken brukar titta på sammandraget men jag kollar resultatet på datorn och så ser jag på "Merlin", som sänds samtidigt,  på en annan TV istället.

  • "En människas ärlighet växer inte i takt med hennes rikedom". Thomas Jefferson 1762 - 1826. USA:s tredje president.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar