måndag 1 oktober 2012

I svampskogen

I dag efter träffen med syföreningen och lunch hemma i Hansgården, så begav oss jag och maken ut i svampskogen för att leta trattkantareller.

Efter en halvtimme var korgen full. Det fanns nästan hur mycket som helst. Rådjuren hade varit där och ätit och dragit upp en del, men det räckte och blev över till både dom och oss.

Vi tog itu med rensningen direkt - det är ju ganska lättrensade svampar - och lade dom på ett myggfönster som nu ligger mellan två stolar i hallen på övervåningen. för att torka. Det ser ju mycket ut nu, men det blir nog inte så mycket kvar när allt vatten fått torka ur.

Därefter for vi till Lindbergs Bilverkstad och lämnade min Golf som behöver en ny kamrem och ett par nya bromsbackar. Huvva vad pengar det blir, men det är ju skönt med en bil som är nyservad.

  • "Jag älskar slarviga människor med dålig karaktär, de får mig att känna mig så präktig". Gunilla Dahlgren
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar