tisdag 16 oktober 2012

Himmel och helvete

Vilken fin höstdag det blev! Efter en regnig och blåsig natt, så vaknade jag full av farhågor eftersom de gått ut och varnat för kraftigt snöfall under förmiddagen. Icke sa Nicke. Solen bröt fram och det har som sagt varit helt fantastiskt vackert väder.


Efter träningen så tog jag och plockade undan lite grejer ute i trädgården. Regnvattentunnor och liknande. Maken satte upp fågelbordet med solrosfrön samt behållarna med nötter och talgbollar. Fåglarna hittade dit direkt.


I bland får man höra historier som är riktigt bra. Jag hörde en i dag som ska ha berättats av en av spelmännen från Siljansnäs: En av frikyrkorna hade varit på Björkbackens ålderdomshem och haft en liten gudstjänst. Man pratade om himmelriket med änglar som spelade på harpor och allt sånt. Man pratade också om helvetet och elden som brann där nere. Efter mötet sa en av gubbarna " ja se värme det tycker jag om, men harpor, en sån har jag haft i hela  mitt liv, så det kan nog få vara för min del".

  • "Ingen väg för till himlen, och ingen port till underjorden". Kinesiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar