lördag 27 oktober 2012

Att se sanningen i vitögat

I dag blev det äntligen en promenad igen. Jag kan inte förstå att det ska vara så svårt att ta sig för med det. Jag är expert på att hitta svepskäl. Men så finns det en sak som säger "SKÄRP DIG"!!!! Det är vågen. Skulle egentligen strunta i den men tyvärr så märks det ju också på byxlinningar till exempel.
Karaktären hos mig är väl inte den allra starkaste i alla fall inte när det gäller:
  1. Småkakor
  2. God ost (som Gruyere tex)
  3. Gräddiga såser
Eftersom vintern stundar, så är det väl bäst att försöka komma sig ut och promenera nu - innan det blir snorhalt på vägarna. (Märkte ni att jag redan har svepskäl för att inte gå i vinter)? Men jag har broddar så det vore väl sjutton om jag inte ska försöka att ta mig själv i kragen ÄVEN fast det blir vinter.

Var ute i blomrummet och kollade, vattnade och sprayade (vatten för luftfuktigheten). Olivträdet verkar bara må bra liksom Rosmarinen och den Grekiska Basilikan. Pelargonerna ser ut som sjutton, men det är naturligt.

Maken har börjat räfsa ihop lite löv. Jag måste ha lite och täcka Vitlöken, kryddväxterna samt den känsliga Montbretsian.
Kryddväxter och Vitlök har fått ett täcke av löv
  • "Ingenting är lätt för den ovillige". Thomas Fuller  1608 - 1661. Engelsk prästman, historiker och författare
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar