söndag 28 oktober 2012

Vintertid

1 timme känns i bland som väldigt lång tid. Som i dag. Det känns som om det har varit en lååång dag. Fast det gör inte så mycket eftersom det varit ett fantastiskt väder med strålande sol och bitande kyla, i alla fall i morse/förmiddags. Jag och maken tog en promenad på förmiddagen. Då var det minus 8 grader hemma, men 200 meter längre bort - på Väståker - där var det minus 11. När vi kom ner där vägen går över Almoån vid Kôlugnen tror jag att det var ytterligare någon grad kallt.

Nu har jag vilat en stund på maten och fått en kopp eftermiddagskaffe. Skönt.

Tänk att det alltid blir nån klocka som blir avglömd när de ska ställas om. I dag var det klockan inne i Tv-rummet, så när jag vaknade till efter min lilla tupplur, då var klockan där 15,30 - lite väl mycket tyckte jag tills jag kom på att just den blivit glömd. Ett par klockor som vi har, ställer in sig själv via en satellit. Det är toppen. De går alltid rätt
Såg i en tidning att det finns en väckarklocka som gör att man "vaknar mjukt". Till ljus och havsbrus, fågelsång med mera. Det låter underbart tycker jag. Pris 699 kronor kostar denna "Wake-up light" från Philips. Den står nu på min önskelista.
  • " Ju mörkare det är, desto större chans är det att det blir ljusare".
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar