måndag 22 oktober 2012

Påslakan från IKEA

Till sängkläder
Lakan från www.ikea.com
I morse blev jag arg eller rättare sagt, vrång. Jag skulle bädda rent i sängarna och tog fram 2 rena påslakan. Inga hål i överkanten! Det är ett evigt stoppande och skakande och till råga på allt, så hade dom krympt så mycket så det var ca 1 dm täcke för mycket, som stack ut där nere eller om man skakade i den änden, låg i en valk i övre änden. SKITLAKAN! Väldigt läckra MEN dålig kvalitet och (läste jag i tidningen) inga hål i den övre delen "därför att man ute i Europa har reklamerat dom lakan som haft hål. Man har trott att det varit nåt fel!? Nej nu uppmanas istället nordiska kunder att klippa sönder lakanen så man får hålen upptill. Jag kollade IKEA:s sortiment av täcken, alla är 200 cm långa och hur långa tror ni påslakanen är? Jo då 200 cm - alltså ingen krympmån alls. Jag menar att sängkläderna vill man tvätta i lägst 60 grader och då krymper bomull. Torkar man sen i torktumlare, ja då krymper det ännu mer.
För några år sedan köpte jag ett par påslakan i kammad Egyptisk bomull från ett företag som heter "Dreamsilk" Påslakanen är 210 cm långa - smart va? Dom var dyra men hellre det då än att jag ska slänga lakanen som blir för små.
Verona
Lakan från www.dreamsilk.se

  • "Vanligt sunt förnuft, är inte särskilt vanligt". Francoise-Marie Arouet de Voltaire 1698 - 1778. Fransk filosof och författare.
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Hej vill du sälja ditt lakan? Jag letat efter ett sånt tyg att sy klänning av. Mvh Caroline

    SvaraRadera