tisdag 23 oktober 2012

Härlig morgon

Vaknade strax före kl. 7 med ett jubelrop, nåja det var att ta i, men med en pigg känsla i kroppen. Jag såg på himlen att solen var på väg att gå upp. Åhh vad härligt! Minus 2 grader, frost på buskar och träd, men ljust och vackert.
Den här bilden är tagen av och lånad av Stina som bor i Alvik - Vackert!!!
Under höstmånaderna så känns det som om jag är mer väderkänslig än övriga tider på året. Den här senaste veckan med blött,blött och blött tär på humöret och allting känns jobbigt. I dag gick träningen som en dans och nu, bara maten har fått sjunka lite, så ska jag gå ut och möblera om i trädgården.
Jag har två rosbuskar som börjar växa sig lite för stora för den plats där de nu står, så nu ska de få flytta en bit. Jag väntar fortfarande på min rosenbuske "Gudhem". Men när den väl kommer så ska den planteras tillsammans med de andra två. Det blir på platsen där den lilla dammen var tidigare. Perfekt plats - hoppas jag.

  • "Om ett hem inte har en trädgård och ett gammalt träd. förstår jag inte var livets glädjeämnen skulle komma ifrån". Lao-Tse 604f.Kr - 531f.Kr. Kinesisk filosof och författare till taoismens heliga bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar