fredag 5 oktober 2012

Rosor och paprika

Sista rosorna för i år
Efter en kall natt och en disig morgon så släppte det och blev en underbar höstdag. Jag och grannen Boel tog en tur med 4-hjulingen upp till skogen så hon fick plocka en hink trattkantareller. Hennes make är här på älgjakt och själv så försöker hon bara koppla av. I dag i skogen kunde man det. Bra med svamp och lugnt och framför allt tyst.
Full fart i skogen
Eftersom hon jobbar som skolsköterska så har hon nog en ganska så hög ljudnivå på sitt jobb eller i alla fall i jobbets omgivning. Hon kan nog behöva lyssna på tystnaden mellan varven.
Jag tog reda på mina fina paprikor som stod ute i blomrummet. De är gröna nu men ska bli gula (tror jag det var...eller röda) hoppas att de vill bekänna färg nu när de kommit in i värmen.
Fina paprikor
Tog också och städade på övre våningen och konstaterade att nu är inte mina trattisar mycket att skåda. De har krympt ihop jättemycket och jag kan nog lägga dom i glasburk om en vecka.

Nyplockade
Efter 4 dagar
  • "Tystnad är en stor källa till styrka". Lao-Tse 604 f Kr - 531f Kr. Kinesisk filosof och författare till taoismens heliga bok.
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar