onsdag 3 oktober 2012

Soppa och nybakat bröd

Det blev 4 äppelpajer och 2 surdegslimpor. Efter en promenad på förmiddagen så satte jag i gång och det gick jättebra.
Äppelpaj med rårivna äpplen
Surdegslimpor

Barnbarnen hälsade på under eftermiddagen. Då vankades det mellanmål: Varm choklad och nybakad limpa. Dom tyckte det var gott. Därefter så satte sig den äldsta och den yngsta framför varsin TV och såg på film. "Tintin i Amerika" och "Bamse". Den mellersta han satte sig framför datorn. Farmor (jag) satte mig med ett korsord.
Vi fick också reda på att det ska asfalteras på vägen utanför oss i morgon, det ska också asfalteras en bit ner mot sågen. Då får maken och de andra gubbarna i byn nåt att titta på. Kul för dom!
Det är verkligen på tiden, vägen har varit så gropig och det är faktiskt ganska mycket trafik, trots att det är inne i byn.
I morgon blir det affärsdag. Dels åt svärfar och dels åt mig själv. Älgjakten börjar ju nästa vecka så jag måste handla en del så maken kan få nått gott och värmande med sig i mattermosen. Det brukar vara soppor av olika slag; jordärtskockssoppa, potatis- och purjolöksoppa, trattkantarellsoppa, tomatsoppa och vanlig grönsakssoppa, det finns ju jättemånga olika sorter att välja på.

  • "Friden kommer inifrån. Sök den inte utanför".
Vi hörs!

1 kommentar: