onsdag 10 oktober 2012

Morotsbesvikelse

"NU SLÅR POLARKYLAN TILL MOT HELA LANDET" 
"I Götaland kan det bli lokalt minusgrader under natten och morgontimmarna I norr blir det molnigt med regnskurar och temperaturer som håller sig över nollan. Kylan väntas hålla i sig fram till helgen."
Nu väntas kyligare luft dra in över landet. Foto: Vasilis Theodorou / Scanpix
Bild från Expressen ang. polarkylan.

Det var stora rubriker i går i Expressen. Stora ord men lite verkstad som man brukar att säga. Kära nån, vi är ju inne i oktober och bor man i Sverige, så får man väl bara vänta och acceptera att det händer, eller.......
Sydpolen har i dag minus 53 grader och kommer att få TROPIKVÄRME, för fredagen den 19/10, då kommer det bara att vara minus 40 grader!
Tillbaka i Almo och Hansgården, så har vi en vacker höstdag. Någon kallgrad i natt men inte kallare än att katten Nils var ute en lång stund på förmiddagen.
Själv var jag ute och skördade mina jordärtskockor. Inte lika mycket som i fjol, men då gjorde jag misstaget att tro att jag kunde lagra dom i jordkällaren. Dom ruttnade varenda en! I år ska jag förbereda dom för matlagning i stället. Hälften ska jag skiva och förvälla och den andra hälften ska jag koka puré på. Båda alternativen ska sen frysas in. Som vanligt så planterade jag tillbaka 12 små knölar till nästa års skörd.


Dagens "skörd" i älgskogen blev: 1 kalv. Återstår alltså 2 vuxna djur.

Jag köpte några kilo morötter på ICA häromdagen, de har ju fina erbjudanden på höstgrönsaker så här års. När jag skulle ta fram några stycken nyss, så ser nästan alla ut så här som på kortet. Skitmorötter!
Inte undra på att dom reas ut


  • "Njut av ditt lilla medan dåren jagar efter mer". Spanskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar