måndag 29 oktober 2012

Snö

Jaha, så kom den då. Yrande, vräkande och inte alls efterlängtad - ännu - snön alltså. Jag kan tänka mig att de barn som nu har höstlov, är förtjusta. För dom finns det mycket kul att hitta på med snö. Det är vi vuxna som ryser och "uschar". Jag erbjöd mig att ta min bil upp till församlingshemmet i förmiddags - till syföreningen. Jag tyckte den gick så tungt och konstigt, men jag skyllde på att det kommit 2,5 dm snö och att plogbilen inte hunnit ut ännu. Siv och Britta tyckte att det lät så högt inne i bilen men jag skyllde på dubbdäcken. När vi kom fram så såg jag att det rök om ena framhjulet - det var punktering! Inte undra på att det både gick tungt och lät mycket. Jag ringde hem och min snälle make kom och bytte däck i snövädret.
Klockan 13.00 var jag bjuden på lunch inne i Leksand -på Tegera Arena. Det var min tidigare arbetskamrat Robert, som mu driver restaurangerna på arenan, som ville bjuda mig och Aina (ytterligare en arbetskamrat) på mat. Det var jättetrevligt och gott. Kul att ses. Vi har inte träffats sen jag slutade på Dalecarlia 2009.
När vi gick därifrån, så träffade vi 2 av kockarna. Dom jobbade också på Dalecarlia samtidigt med oss, så det var nästan som en personalträff.

  • " Livet är ingenting utan vänskap" Marcus Tullius Cicero 106 f. Kr - 43 f. Kr. Romersk vältalare, statsman och filosof.
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Spara den gärna tills jag kommer hem och fyll gärna på.

    SvaraRadera