tisdag 30 oktober 2012

Musik ...det är livet det


I dag blev det ett nytt däck. Det som satt på i måndags när jag körde men punktering till Siljansnäs gick nästan i bitar. Det var hål på flera ställen. Tur i alla fall att inte fälgen blev skev. Nu sitter det ett bättre begagnat dubbdäck där. Måste satsa på  nya sommardäck till sommaren så får det bli nya vinterdäck till nästa vinter. Det ska då vara nåt hela tiden. Tur man får så bra pension (detta var ironi). Nåja bra däck är ju faktiskt väldigt viktigt, så det är bara att se till att man har bra sådana.
Det finns en jättebra däckförsäljare uppe i Torrberg. Bra utbud, billig och serviceinriktad.
Jag och maken hälsade på kusin Christer och fick lite förmiddagskaffe. Alltid lika trevligt att träffas. Vi passade på eftersom jag har beställt broderigarn på Willhans och som jag tänkte hämta. Tyvärr fanns det ingenting. Har väntat i flera veckor nu.
På eftermiddagen var vi bjudna till barnbarnen på nybakade muffins. Jättegoda. Efter att ha varit ute och lekt i blötsnön så tyckte dom att det passade bra att baka......det tyckte vi också.
Nu sitter jag vid datorn och bland annat, lyssnar på Spotify. Har lagt upp en lista med så bra musik. Bland annat med Cornelis Wreesvik, Chris Barber, Khaled, Elvis och många andra bra artister. Jag mår bra av musik. Jag blir glad, lugn och harmonisk - om jag får välja musiken själv vill säga.
Efter att jag "gått in i väggen" 1999, så tillbringade jag många timmar framför datorn läggandes patiens och lyssnandes på musik. Likaså var jag mycket ute och promenerade med musik i hörlurarna. Ja, musik...det är livet det.

  • "Ingen är så rå, så hård och så full av ondska, att ej musiken ändrar hans natur". William Shakespear 1564 - 1616. Engelsk författare och dramatiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar