tisdag 2 oktober 2012

Kamrem och äppelpaj

Så har man då en nyservad bil. Bromsarna tog så bra så jag var tvungen att smyga mig på dom. Den nya kamremmen märkte jag inte så mycket av men jag behöver inte sitta och fundera på den längre (den ska helst bytas vid 12000 mil, och min bil har gått 12500). Nu väntar jag bara på räkningen.
Jag gjorde ett "nytt" surdegsbröd idag. Jag blandade råg- och vetesurdeg och hade i grovt rågmjöl, rågsikt och vetemjöl special samt lite hackad mandel (nötterna var slut) lite honung och grovt salt samt vatten. Det blev jättegott!
Det har blåst ner ganska många äpplen i går och i regnet i dag, så i morgon ska jag ta och göra några äppelpajer och frysa in. Det är så bra att ha vid oväntat besök.
Katten Nils fick en avmaskningskur nu så här inför vintern. Det går så bra nu när man bara kan smörja in vätskan i nacken, till skillnad mot att ge dom (försöka åtminstone) en tablett.

  • "Den omtanke som visas i dag, kan bära frukt i morgon". Mahatma Gandhi  1869 - 1948. Indisk politiker och andlig ledare. Verkade för icke - våld.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar