torsdag 25 oktober 2012

Snö


Dagen inleddes med att jag nästan inte tog mig ur sängen. Träningsvärk så till den milda grad. Jag smorde in mig rejält med liniment i går innan jag gick och lade mig och det hjälpte lite men inte alls tillräckligt.
Orsaken till denna värk var tisdagens träning sk "Multiträning" Träning av varenda muskel i hela kroppen med bara en stepbräda och en 5-kg:s vikt. De värst drabbade musklerna är de på fram- och insida av låren.
Jag kan bara berätta att träningen idag gjorde ont, men blev bättre när musklerna mjukats upp lite. Nog gnällt om det nu.
På eftermiddagen när jag satt och bläddrade i en tidning, så blev det tvärmörkt i rummet. Blev till och med tvungen att tända lampan. Jag tittade ut genom fönstret och såg hur syrénträden svajade betänkligt samtidigt som det började snöa rejält. Det var ett riktigt lågtryck som kom in över Almo. Nu ikväll så ligger snön fortfarande kvar (ja, det är inga stora mängder) och det blåser rejält. Riktigt ruggigt. Tur att maken fått på vinterdäcken på bilarna

  • "Om du inte står för någonting så kommer du att falla för vad som helst". Malcolm X             1926 - 1965. Amerikansk "activist writer"
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar