tisdag 9 oktober 2012

Dagens nedlaga byte 1+2

1 stor älg och två kalvar blev "vårt" älglags byte i dag. Riktigt bra. Nu har de 2 stora och 1 kalv kvar på sin tilldelning.
Det som är spännande när maken kommer hem, är att höra hur "storjägaren" i byn hela tiden bråkar vilka dåliga jägare alla är, när han samtidigt gör de största blunderna själv. Jaja.
I går kväll så satt jag och tittade på Jonas Gardells "Torka aldrig tårar utan handskar". Jag blev helt tagen. Oj vad bra den var och usch vad trångsynta vi var (och kanske är) Jag kommer så väl i håg när man började prata om Aids. Man trodde det var den nya digerdöden, och till viss del var det väl rätt. I en del länder är det nog ganska nära i likhet. Ja den var väldigt gripande i alla fall och jag vet då att jag ska sitta klistrad framför TV-rutan de närmaste 2 måndagarna.

"De döda är inte borta, de har bara gått ett stycke i förväg".
Vi hörs!

1 kommentar: