söndag 30 september 2012

Solig söndag


Vilken fin höstdag! Solen sken från en blå himmel med bara enstaka molntappar. Jag och maken drack förmiddagskaffet på verandan men sen satte vi igång med diverse höstaktiviteter. Maken satt in innerdörrarna och jag tog itu med mina mattor. Tråkigt, men välbehövligt. Nu har jag i alla fall lite bättre översikt övar vad som finns i hyllorna och det är ju skönt.

Sen när jag ändå var på gång så tvättade jag- och dammsög bilen så nu känns den också fräsch.
Maken klippte den sista delen av gräsmattan, gjorde ren gräsklipparen och ställde in den för vintern. Det börjar se riktigt tomt ut i trädgården nu, men det är skönt att få undan så mycket som möjligt när det är uppehållsväder.
Dottern var förbi och hälsade på. Hon var på cykeltur runt vikarna och tog ett litet stopp innan hon for vidare.
  • "Min cykel drar 0,8 hekto per mil".
Vi hörs!

1 kommentar: