fredag 7 september 2012

Teknik och "gamla" tanter


När vi kom hem till Hansgården, så var telefonerna "döda". Samtidigt låg det en paketavi i post bunten. Det var en liten dosa som ska kopplas in på telefonen och routern/modemet. Jag har beställt ip-telefoni!
"Det är bara att koppla in den lilla dosan", sa den trevliga tjejen "inga problem alls".   Kyss mig........ Än har jag inte fått telefonerna att funka, jo, den första. Den på översta våningen. De andra tutar upptaget när jag lyfter på luren.
Jag var så uppretad i går efter att ha pratat med supporten 3 ggr, så jag sa åt dom att ta bort det jag beställt och koppla in telefonen vanligt i stället, men det är dom inte intresserade av.....inte än i alla fall. Vi får se. Fajten går vidare.
I går var det 15 år sedan vår son gifte sig med sin Malin! Tänk ändå....15 år. Vi var där och åt tårta och passade på att hälsa den nya familjemedlemmen "Singha" välkommen. En liten kattunge med stora hårtussar i öronen. Norsk skogskatt/bondkatt. Vår Nils har inte träffat Singha än men snart så.
Tyvärr hade jag ingen bild på Singha, så jag lånade den här på nätet.
I dag blir det trädgårdsarbete. Vitlöken ska ner och morötterna ska opp.


  • " Det som vi kallar framsteg, är utbytet av en nackdel mot en annan". Henry Havelock Ellis  1859 - 1939. Engelsk naturvetenskapsman och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar