torsdag 20 september 2012

Konsten att slå ihjäl en eftermiddag

I morse var det riktig markfrost och det kändes skönt att alla blommor var i varmt förvar. Trots det kyliga vädret, så blev det en riktigt strålande dag. Träningen - med mina träningsvärkande lår - var jobbig men skön  det var nog det som behövdes för att få bort värken.
Väl hemma efter lite matinköp, så gjorde jag en jordärtskockssoppa och ugnspannkaka samt en rågsiktsdeg. Jag har kört med surdegslimpa ett bra tag nu så det kan vara trevligt att byta. Köpte förresten en jättegod ost på Hemköp i Insjön häromdagen, "Ockelbo svart". Den kan jag rekommendera!
Hade tänkt att göra nåt nyttigt under eftermiddagen som att putsa ett till fönster tex. men jag blev sittandes med min nya telefon. Dels för att lägga in alla adresser och dels för att försöka lära mig åtminstone lite, hur den fungerar. Det kommer nog att ta tid. Tur man har barn som kan det där, ja till och med barnbarnen är superduktiga.
  • "Ingen kunskap är så meningslös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär". Sven Åhman 1907 - 1993. Journalist och fil.lic.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar