tisdag 11 september 2012

Vårlökar

Jag hämtade ett paket med vårlökar uppe i kiosken i dag. Det var Blåstjärna och Kretatulpan. Båda ska vara bra till förvildning. Jag tänkte att det skulle kunna bli fint nedanför härbret ut mot vägen. Jag skar upp grässvålen och stoppade dit lökarna. Gruppvis, så får vi se vad som händer.
Blåstjärna, Storpack
Blåstjärna (Scilla siberica)

Tulpan 'Saxatilis', Storpack
Kretatulpan (Tulipa gesneriana) "Saxatilis"
I förmiddags var jag på träning. Det var riktigt roligt. Svettigt, eftersom vi körde mest kondition i dag. Det har blivit lite sporadiskt med träningen under sommaren och det tycker jag man kan få unna sig. Det blir ju att man rör sig mer under den årstiden i alla fall, än vad man gör på vintern.
Eftermiddagen ägnade jag mig åt att göra 5 st. kålpuddingar och koka 7 liter lingonsylt. Sen fick det vara nog.

  • "Mätt man lovar att fasta"
Vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar