måndag 10 september 2012

Tomater och surdegslimpa

Inte blev det mycket gjort i går inte, trots alla föresatser. Natten var ganska kall - -0,4 grader - så jag tog och gjorde eld i vedspisen. Det sprakade så härligt när jag åt frukost. Sen kom jag i gång med att baka 2 surdegslimpor, och tog hand om tomaterna. De röda får stå inne i köket och de gröna får ligga och eftermogna i blomrummet.
Det har varit en dålig sommar för tomater
Få se om de här mognar så småningom
Jättegod surdegslimpa på grovt rågmjöl, rågsikt, vetemjöl spec.
och hasselnötter.

Sen så gick luften ur. Efter lunchen så blev det en liten tupplur och därefter så tog jag itu med en duk som jag broderat till syföreningen. Den skulle fållas. Tänkte att jag kunde lämna lite färdiga arbeten i dag när vi börjar höstens träffar. Tre olika dukar har det blivit under sommaren. Nu får vi se vad jag hittar för kul att ta mig an under hösten.
Litet rosenbroderi
Sommarlöpare - överst
Jullöpare - underst

Hallonhäcken står kvar ogallrad, men det blir fler dagar. Förresten så tog jag och planterade om Amaryllisen som satt knopp ute i landet. Nu står den i en kruka inne i huset. Få se om den slår ut.


  • "Trötthet är den bästa huvudkudden". Benjamin Franklin 1706 - 1790.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar