onsdag 12 september 2012

Plocka ihop

På vädret i går på TV sa dom att det skulle bli nattfrost och hård blåst och regn på fredag. Så i dag har jag plockat ihop mina pelargoner och ställt   grupper på ett par ställen, så det ska vara lätt att täcka över dem. Pelargonerna i blomlådorna tog jag in i blomrummet likaså mina Agapanthusar och Rosmarinen. Dom ska ju in förr eller senare i alla fall så i stället för att jag ska ha en massa täckning överallt utomhus, så får de börja sin vintervila nu.
Jag och maken tog en tur med 4-hjulingen ut till "vårt" svampställe. Vi hittade ingenting. Får nog rikta in oss på trattkantareller nu. Dom ska jag torka. Använde faktiskt lite sådana i går när jag gjorde sås till kålpuddingarna. Jag tog några stycken och mortlade dom till mjöl och smaksatte såsen. Jag tyckte det blev gott.
Nu ska jag gå ut och leta fram fiberdukar så jag kan täcka blommorna. Det känns riktigt kallt ute nu. Läge att ha jacka på sig.


  • "Klimat är vad vi förväntar oss, väder är vad vi får". Mark Twain (pseudonym för Samuel Clemens) 1835 - 1910. Amerikansk författare och humorist.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar