tisdag 18 september 2012

Fortsatt politikerförakt

Har ni hört att pensionärerna ska få det bättre ekonomiskt? Joodå, vi ska få en skattelättnad på hela 50 kronor (femtio) i månaden. Moahahahaha. Jag tror jag skrattar på mig. Men vår grupp är sååå tacksamma för varje skärv som blir oss given. Åhh vad trött jag blir. Nu struntar vi i det där, man blir bara förb...ad.
Träningen i dag var dryg. Det brukar vara så på tisdagarna efter flera dagars uppehåll. Efteråt får vi sitta ner och snacka och ta en kopp kaffe och i dag blev det en espresso för mig efter duschen. Sen for jag till Insjön och shoppade loss på Carl Olssons. Jag upptäckte när vi var ute och reste nyligen, att min resväska var 1 stl för liten och att den började gå sönder. Nu investerade jag i en lite större - mörk rosa/lila metallic. Den är jättefin.
Jag pratade i telefon med en gammal arbetskamrat, som fortfarande jobbar kvar på Dalecarlia - fast åt en städfirma, jag blir lika glad varje gång att jag kom därifrån i "rätt" tid. Flera sägs upp och stämningen bland de som jobbar där är på noll.

Nu är det uppehåll mellan skurarna så nu tar jag nog och går in och förbereder blomrummet för en hel del blommor. De har lovat kyliga nätter framöver.


  • "Det enda sättet att leva länge, är att åldras". Daniel Francoise Esprit Auber  1782 - 1871. Fransk operakomponist
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar