måndag 24 september 2012

Diverse

Måndag igen. Förmiddagen ägnades åt Kyrkans syförening. Det börjar dra ihop sig till den årliga auktionen och många alster ska ställas i ordning.
Eftersom maken var i Tibble i dag så hade jag räknat med att få äta min lunch ensam, men dottern överraskade med ett besök så vi kunde äta tillsammans. Kul!
På eftermiddagen så kom först barnbarnet Noah. Han berättade om hur han hade det i skolan och vad har fått lära sig hittills. Sen kom Yavanna och mamma Malin så vi fikade och barnen kunde plocka jordgubbar.
Jag tog också och beställde en nagelbandsolja och en body lotion från  www.medevisalvan.se
Det är ett företag som gör salvor och krämer helt ekologiskt - om det går.
Köpte för ett tag sedan en ansiktscreme och en Havtornsolja som är helt underbara.

                  Ekologisk Nagelolja, för starka naglar, från Medevi.                            
    Lavendelcrème till torra händer och torra fötter.
Har också fått en inneboende. Det är ett olivträd som ska få övervintra ute i mitt blomrum. Det var makens kusin Christer som var här och lämnade det i går. Nu hoppas jag bara att det ska trivas och må bra fram till våren 2013, då det ska återbördas till "husse och matte" i Insjön.
  • "Mist hellre frukten än trädet". Tyskt ordspråk

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar