söndag 16 september 2012

Taktil massage

I dag fick jag kaffe på sängen av min snälle make. Det var riktigt mysigt, trots att solen sken utanför fönstret. Nåja jag låg inte så länge ändå utan jag gick upp och började faktiskt putsa fönster. Jag tog sovrummet sen fick det vara bra. Passade samtidigt på att hänga upp nya gardiner och ta in några pelargoner som blommar för fullt.
Efter lunchen så kom dottern och hämtade oss för en tur till Mora lasarett och svärmor. Jag hade med mig en kroppsolja så jag tog och masserade svärmors händer - s.k. taktil massage. Oj vad hon njöt. Det är riktigt skönt att ge sådan massage också - och tänk vad enkelt. Det var på en dag anordnad av Svenska kyrkan, som vi fick lära oss det här. Prova på någon får ni se vad skönt de tycker att det är, men kom ihåg att ta någon form av olja eller fet kräm annars kan det göra ont.
"Taktil massage är en svensk massagemetod som består av en mjuk följsam beröring" från Wikipedia

  • "Njuta och låta njuta utan att skada dig eller mig. det tror jag är summan av moralen". Nicolas-Sébastiaen Roch de Chamfort 1741 - 1794. Fransk moralist och aforistiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar