onsdag 26 september 2012

Amaryllis - Hippeastrum x hortorum

Amaryllis 'Ice Queen'
Amaryllis "Ice Queen"
Amaryllis 'Ferrari'
Amaryllis "Ferarri"
Amaryllis 'Carmen'
Amaryllis "Carmen"
Amaryllis 'Très Chic'
Amaryllis "Tres chic"
Amaryllis 'Lagoon'
Amaryllis " Lagoon"
De här blommorna har jag nyss beställt - lökar alltså. Förhoppningsvis kommer de att blomma runt jul/nyår och lysa upp i vintermörkret.
I dag när jag tog hand om tvätten - det mesta var sommarkläder från semestern, så tänkte jag på vilken kort tid som man egentligen använder dom. Och ändå är det mycket roligare att handla såna kläder mot höst/vinterkläder. 
Svärmor kom hem från Mora i dag och hon var såå glad. Nu kan hon sova i sin egen säng i natt. Tänk vad skönt. Hoppas bara att allt fungerar bra nu.
Häromdagen så fick jag den stora äran att ta hand om 5 st frön till Dillpion. Jag sådde dom i dag. Nu ska de stå varmt i 2 veckor och därefter ställas in i kylskåpet i 2 - 3 veckor eller tills de gror. Sen gäller det att försöka få eventuella plantor att överleva vintern för att sedan planteras ut i vår. Spännande, spännande.
Dillpion
  • " En häst! En häst!  Mitt kungarike för en häst"! William Shakespear
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar