torsdag 27 september 2012

Morgon- eller kvällsmänniska


Vad ska man helst vara, morgon- eller kvällsmänniska? Ibland så får jag för mig att det är "finare" att vara morgonmänniska. Man är uppe med tuppen samtidigt som man är kreativ till tusen.
Jag tycker om att sova på morgonen - om jag kan. Ibland så vaknar jag jättepigg klockan 7, och då går jag kanske upp. Det beror lite på vädret. Är det spöregn eller mitt i smällkalla vintern så kan jag behärska mig. Då går jag upp och kokar mig en kopp kaffe och sen går jag tillbaka upp till sängen där jag kan förlusta mig med ett korsord eller en bra bok, ja jag kan till och med somna om. Är det däremot sommar och varmt och soligt, ja då kan jag sätta mig på verandan och njuta av morgonen och fågelsången.


  • "Det är ingen idé att lägga sig tidigt. Det är i alla fall på morgonen det är skönast i sängen". Gunilla Dahlgren. Svensk aforistiker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar