måndag 10 september 2012

Hallelujamoment


Det finns en travhäst som heter Hallelujamoment. Igår hade jag ett sådant. Det var när jag rensat och gallrat hallonhäcken klart. Oh vad skönt. Det var underbart varmt och lagom molnigt så det passade perfekt. När jag ändå var på gång, så tog jag och klippte ur och grävde bort lite i rabatterna framför huset. Nu är det bara resten kvar, men om vädret är skapligt så man kan ta det lite pö om pö, så ska det väl bli klart innan snön kommer.
Före
Efter

Änglatrumpeten fick flytta in i blomrummet. Den tyckte inte om när det blev under nollan härom natten. Jag tog också in mina novemberkaktusar.
Upptäckte till min förvåning att min klätterros "New Dawn", blommar. Den är inte mer än 30 cm hög men nu vet jag att den lever och att den förhoppningsvis växer sig större nästa sommar.
Klätterrosen "New Dawn"

Maken var ut och plockade en hink med lingon under eftermiddagen så i morgon på eftermiddagen blir det till att koka lingonsylt. Först ska jag gå och träna  gummfläsket lite på Life N´Joy i Leksand.


  • "När det är uppenbart att målen inte kan nås, ändra inte målen, ändra sättet du försöker på" Konfucius
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar