fredag 28 september 2012

Förmiddagspromenad


I förmiddags gick jag och de två yngsta barnbarnen en liten promenad runt Brändbergs. Jag skulle hämta lite mossa till några blomstergrupper och då tänkte jag att det kunde vara trevligt med lite ungdomligt sällskap.
När vi passerade ån nere vid gamla kolugnen så stannade vi till och kunde konstatera att det var väldigt mycket vatten. men så har det regnat rejält ett par dagar också.

Lite längre fram plockade vi mossan och några Fårtickor som barnen ville ha. När vi fortsatte vår färd, så såg vi ett rådjur som stod och tittade på oss lite längre fram på vägen. Men eftersom det pratades ganska friskt, så sprang det snart till skogs. När vi kommer fram till nästa övergång av Almoån, då skulle det "ploppas". Små stenar plockas och slängs i. - Jättekul!
När vi kom hem till Hansgården, ja då blev det fika och så skulle det både lekas och tittas på film. Noah ville se på Dunderklumpen och Yavanna ville se på Bamse. Då passade jag på att laga mat. Nytt recept på kyckling. Kycklingfilé fylld med kantarell, lök och bacon. Jättegott. Så bakade jag en citronsockerkaka medan jag ändå var i gång.
Nu på eftermiddagen, så försökte jag mig på att klippa lite gräs men det var blött, jag får låta det vara ytterligare några dagar och hoppas på torrare och kanske lite blåsigare väder så det får torka upp.

  • "Om du vill veta hur oumbärlig du är, stick då fingret i en skål med vatten, drag upp det igen och se hur stort hål det efterlämnar".

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar