onsdag 21 maj 2014

Värme och äppelblom

Jag sitter här och ska försöka blogga men det går trögt. Jag är lite trött och slut (ha,ha). Nejdå så farligt är det väl inte men visst är man lite ovan vid den här värmen, och så mycket som ska göras helt plötsligt.
Morgon i Hansgården
I dag började jag dagen med att ta mig an landet som jag tycker är pest. Det är jättefint när det vuxit upp och blommar men innan det kommit så långt, så ser man allt ogräs som växer vilt. Jag fick använda både stor och liten spade och så en hacka men nu ser det fint ut i alla fall. Efter lunchen så fortsatte jag med att klippa gräsmattan på framsidan. På bara ett par dagar så har både gräs och maskrosor nått fantastiska höjder men nu är det också snyggt.
Maken tog gräsmattan vid hönsgården och sen tog han trimmern så där är det också jättefint nu.
Prydnadsapel i full blom..
..liksom alla (3) äppelträd. Detta är ett
Gyllenastrakan
Jag tog gräsklipp och täckte tomater, gurka och en del  odlingslådor och jag planterade ut en del blomplantor, men nu är det stopp. Det är ju faktiskt en dag i morgon också.
  • "Trötthet är den bästa huvudkudden." Benjamin Franklin 1706 - 1790. Amerikansk statsman, författare, uppfinnare och naturvetenskapsman.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar